ЗА УП? АВЛЕНЧЕСКАТА П? ОСТОТИЯ,ГА? НИ? АНА СЪС САМОДОВОЛСТВО И ДЕБЕЛООЧИЕ
март 8, 2021
“КУЛТУ? ЕН МА? КСИЗЪМ“ – ИЗВ? АТЕНА ФИКЦИЯ,КОЯТО НЯМА НИЩО ОБЩО С МИСЛИТЕЛЯ НА 20 ВЕК КА? Л МА? КС
март 17, 2021
Всики

ЗА БЪЛГА? СКАТА ЗАКОНОДАТЕЛНА ПАТОЛОГИЯ

ЗА БЪЛГА? СКАТА ЗАКОНОДАТЕЛНА ПАТОЛОГИЯ

 

Изпратихме най-слабия парламент с посредствено председателство, с участието на депутати-фигуранти. Този 44-ти парламент беше еманация на тоталното обезличаване на българския парламентаризъм.

Ярко потвърждение са негативните аспекти през изминалия мандат:

На първо място е превръщането в масова практика с преходните разпоредби на законопроекти, уреждащи една материя да се променят закони, регулиращи съвсем други напълно различни обществени отношения. А такава процедура касае над 40 % от разглежданите законопроекти в досегашното Народно събрание. На кого не е ясно, че така се заобикалят експертните обсъждания, особено в случаите, когато преходната разпоредба за изменение в друг закон се внася между двете четения на основния законопроект. Тази престъпна практика ликвидира прозрачносността и предвидимостта на законодателния процес и захранва лобистки интереси.

На второ място – Парламентът е представителния политически форум на нацията ни, където трябва да бъдат аргументирани, отстоявани и критикувани политиките на правителството. Кой не знае, че при парламентарната република изпълнителната власт е подотчетна на законодателната? Да отговарят на актуални въпроси и питания е конституционно задължение, а не свободна преценка на премиера и министрите. А досегашните мандатоносители начело с премиера въведоха вредните практики на системни отсъствия от всички важни дебати, обсъжвания, вотове на доверие и часовете на парламентарен контрол. Освен това повече от 90 % от законопроектите системно се внасят без анализ на очакваните правни, социални и финансови последствия, липсват консултации и становища на заинтересованите страни.

Ето защо нашето заключение е, че относно контрола българския парманет е превърнат в регистратор на действията и волята на изпълнителната власт и по-точно на премиера.

На трето място е негативната оценка за съдържанието на парламентарните дебати. Махленските междуличностни свади, просташките обиди и нападки, сричането на партийни клишета и PR-съчинения не са нито парламентарен дебат, нито парламентаризъм.

 

За това и оценката е безпощадна – парламент без парламентаризъм, законотворческа халтура от най-ниска проба.

За нас важна основа за окачваните промени в България е възстановяването на пълноценния парламентарен характер на държавата, както повелява висшия конституционен принцип на парламентарното управление.

Одобрението на Парламента до 7 % оставаме без коментар! Защото е унизително, няма аналог в друга парламентарна република и с основание Парламента ни е наречен от наши видни юристи законодателна патология.

 

м.март 2021 г.? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? П.П. „ПОДЕМ“

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *